Blog

Verkopen in tijden van crisis: de verkoper 3.0

Verkopen in tijden van crisis: de start van “verkopen 3.0”. De tijd van vroeger (lees van vóór corona), die tijden komen niet meer terug. Nooit meer. De impact van corona op onze job van ondernemer en verkoper, is enorm. De tijd dat we snel even in de auto stapten om een meeting met een klant te hebben, die tijd is definitief voorbij. Een vaccin zal daar niets aan veranderen. Immers, we hebben met ons allen de Read more…

De ALWAYS BE CLOSING bullshit

Always be closing. Het is een bekend fragment uit een film met Alec Baldwin van 1992.En het wordt nog vaak gebruikt in verkoop opleidingen. Maar is het nog wel van deze tijd? In deze video geef ik je mijn mening, en vertel ik je hoe een verkoopgesprek af te sluiten “zonder open einde”! https://youtu.be/9HItSBqKaAc

Hoe pak je de aandacht van je klant, in 20 seconden

In 3 stappen naar een beklijvende pitch. Aan potentiële klanten zeggen wat we doen, daar zijn de meeste verkopers wel goed in. Maar alvorens je hiertoe de kans krijgt, moet je wel zijn of haar aandacht zien te krijgen. In deze video leg ik je de 3 stappen uit over hoe in 20 seconden de aandacht van je gesprekspartner te pakken.

Overtuigingen zijn dodelijk

Waarom overtuigingen dodelijk zijn in de verkoop. Heb je wel eens meegemaakt dat je een perfecte productpresentatie geeft, het duidelijk is dat jouw product volledig aansluit bij de noden van de klant, en de klant toch niet van je wil kopen? In deze video leg ik je uit hoe dat komt! https://youtu.be/LvXVNk3XeaA

Vraag naar een referentie

Vraag steeds naar een referentie. Eén eenvoudige extra vraag voor je klant, en je klanten portefeuille verdubbelt. Te mooi om waar te zijn?Sommige bedrijven geven echt kapitalen uit aan publiciteit, advertenties op sociale media, banners op het internet. Allemaal in een poging nieuwe klanten te werven. Nochtans liggen de nieuwe prospecten, gewoon voor het rapen. Stel gewoon één extra vraag aan je klant. In deze video leg ik je uit hoe je te werk kan Read more…