Het belangrijkste kapitaal van uw onderneming zijn de mensen zelf. Zij maken het verschil. De ambassadeurs van uw bedrijf zijn de verkopers. Zij zijn het gezicht van uw onderneming, en bepalen in belangrijke mate uw succes.
De aankoper van vandaag werkt anders dan enige jaren geleden. Ze zijn geïnformeerd, hebben alles al opgezocht. Ze hebben niet langer behoefte aan de verkoper die uw producten of diensten komt uitleggen. Ze hebben nood aan verkopers die komen luisteren naar hun behoeften en die op basis daarvan de vertaalslag weten te maken naar oplossingen.
Dit vraagt een heel andere benadering van de markt. Sales mensen moeten naast productkennis vooral vaardigheden aanleren die hen helpen de echte behoeften van de klant te analyseren.
De tijd van verkopers die “het goed kunnen uitleggen” is helemaal voorbij. Klanten kopen geen producten, klanten kopen oplossingen. Of het nu gaat over fysische producten, diensten, of zelfs jezelf. Sales is communicatie, vertrouwen, persoonlijke relatie. Dit vormt de basis van de sales training. Geen verkooppraatjes, maar leren communiceren en vertrouwen uitstralen.
Rent a Salescoach helpt je verkoopsteam de juiste vaardigheden te ontwikkelen. Zowel voor de startende verkoper, als de ervaren account manager. We helpen hen hun klantenbezoeken efficiënter en rendabeler te maken, zodat u uw salestargets kunt halen.