Wie ben ik

Mijn naam is Stefaan Maes.

Gebruik makend van zowel mijn 25 jaar ervaring als corporate account manager in de IT en Telecom sector, als mijn ervaring als salescoach B2C, wil ik verkopers helpen groeien in hun job.

Na een professionele opleiding tot coach in het “center for selfmanagement” (www.centerforselfmanagement.be) startte ik in 2012 als retail salescoach voor één van de grootste telecom bedrijven in België: Mobistar.

Ondertussen train, begeleid en coach ik accountmanagers en shopverkopers voor bedrijven zoals Belgacom, Mediamarkt, Pearle, Niko, Bekaert, KBC, Axa enz.
Daarbij is het mijn ambitie om mensen in contact te brengen met hun eigen sterktes, en hen van daaruit te stimuleren en inspireren deze sterktes in te zetten, zodat ze zich goed voelen in hun job en beter presteren.

Met behulp van de “best practices” help ik verkopers met het in kaart brengen van hun eigen talenten en hoe deze zich verhouden tot hun attitude, skills en competenties. Hierbij vertrek ik van basis coachtechnieken gebaseerd op waardering, gecombineerd met betrokken confronteren.

Ik hou ervan mensen maximaal uit te dagen tot het inzetten van hun eigen krachtbronnen, en inspireer hen hun perspectief te verruimen door te kijken naar de mogelijkheden in plaats van de moeilijkheden.

Gedreven door de salesbacterie, wil ik werken voor bedrijven waar ik mijn commerciële kwaliteiten ten volle kan benutten en hen kan helpen hun sales objectieven te behalen.